In this post I inform you of the publication of a new video: How to install Debian Linux.

In questo post vi informo della pubblicazione di un nuovo video: Come installare Debian Linux.

Debian basic installation video

Hello world!
This week I changed my GNU/Linux distribution. I removed Ubuntu in favour of Debian 7.1.
I decided to "record the event" and publish it.
In this video I show the moment in which I install Debian on my computer (no VirtualBox, it's a real install).
I want to apologize in advance for two things though:

  1. The video quality:
    In fact, I'm using my camera and I don't have a tripod, so I hope you can see everything.
  2. My English language

I'm still trying to get used to speak in a language that is not mine.
I often notice the fatal errors I commit (I want to say word but I say a different one, I don't use singular or plural properly, etc.) while editing the videos, so I am aware of these things, and that's why I say that I'm still trying to get used to all of it, get used to the language, to the camera shooting me (yeah, I get nervous at first, I relax only after I get more involved with the video).

One last note: contrary to the Testdisk and Photorec's tutorial, in which, the word "basic" meant "simple", here "basic" stands for "base system", meaning, that I will install the base system only, that is, no additional packages (I planned this of course, I intend to install them later).

I hope you liked the video, if you did, please put a "like", subscribe to the channel, blog or share... in short, do whatever you want.
That's all for today and see you another time, in another post!

Video Link

Go back to the top, Share, Look at the comments or Comment yourself!

Video sull'installazione di base di Debian

Salve mondo!
Questa settimana ho cambiato distribuzione GNU/Linux. Ho rimosso Ubuntu in favore di Debian 7.1.
Ho deciso di "registrare l'evento" e pubblicarlo.
In questo video mostro il momento in cui installo Debian sul mio computer (niente VirtualBox, è una vera installazione).
Voglio chiedere scusa in anticipo per due cose però:

  1. La qualità del video:
    Infatti, utilizzo la mia fotocamera e non ho un treppiedi, quindi spero possiate vedere tutto.
  2. Il mio inglese

Sto ancora cercando di abituarmi a parlare una lingua che non è mia.
Spesso noto gli errori fatali che commetto (voglio dire una parola ma ne dico un'altra, non uso correttamente il singolare e il plurale, ecc.) mentre modifico i video, perciò ne sono consapevole, ed è il motivo per cui dico che mi devo abituare, alla lingua, alla fotocamera che mi riprende (sì, all'inizio sono nervoso, mi rilasso non appena sono più coinvolto nel video).

Un'ultima nota: rispetto al tutorial su Testdisk e Photorec, in cui, la parola "base" significava "semplice", qui "base" sta per "sistema di base", ovvero che installerò solo il sistema di base, cioè niente pacchetti aggiuntivi (ovviamente avevo pianificato così, intendo installarli più tardi).

Spero che il video vi piaccia, se sì, mettete "mi piace", iscrivetevi al canale, blog o condividete... in breve, fate quel che volete.
Per oggi è tutto, ci si vede un'altra volta in un altro post!

Link al Video

Torna in cima, Condividi, Guarda i commenti o Commenta tu stesso!