In this new video post I show you how to install the Debian and Fedora distributions.

In questo nuovo post video vi mostro come installare le distribuzioni Debian e Fedora.

Fedora and Debian installation video

This month's video has quite a story.
The video you're going to see is the last one I filmed last year, AFTER the filming of the third part of the programming course.
After that, I decided to distance myself from the blog activities for a while, because that was a very stressful period (not that now it isn't, but I know what to do now).

Even though officially, I was out of the activities, at the time, I started conceiving the post I published last September, the one related to a modification of the CyanogenMod firmware, and to see if I could make it, I needed to compile the firmware itself, and in order to do that, you need a 64 bit GNU/Linux distribution.
At the time I even realized that my processor could execute those systems, so I decided to install them to make the post, and as you can imagine, I had the idea of doing what I already did with the Debian 7.1 installation video, that is, recording the screen with a camera.

I finished filming in March, but I didn't have any intention to edit the video at the time, so I decided to put the shots in an external drive I bought, and wait for a better moment to take a look at it.
Only in September/October, that is, when I finally decided to edit the video, I discovered that the introductory clip got ruined.
Fortunately for me, the rest of the shots was ok, but this fact made me delete a lot of scenes that heavily depended on the introductory clip, and I didn't have the intention to film them again. What I did was to simply film a standard introduction and the missing parts.
That's why you're going to see the "past me" from March 20th 2015 and the "present me" from October 2015, when I finished filming.

So yeah, as the name of the post suggests this is a video that explains how to install the Fedora and Debian distributions.
As usual read the disclaimer before telling me that because of me your computer got ruined, because I did nothing.

I hope you enjoy the video and if you have anything to add, to suggest, or simply you have a better way to make the same thing, please use the comment section below and let me now.
Greetings from Antonio Daniele.
See you next month.

Go back to the top, Share, Look at the comments or Comment yourself!

Video d'installazione di Debian e Fedora

Il video di questo mese ha una storia incredibile.
Il video che vedrete è l'ultimo filmato da me l'anno scorso, DOPO "la fine delle riprese" della terza parte del corso di programmazione.
Dopodiché, decisi di allontanarmi dalle attività del blog per un po', poiché stavo passando un periodo molto stressante (non che ora non lo sia, ma so cosa fare).

Anche se ufficialmente ero fuori dalle attività, al tempo, avevo iniziato a pensare al post pubblicato lo scorso settembre, quello che parla della modifica al firmware CyanogenMod, e per vedere di farla, avevo bisogno di compilare tale firmware, e per farlo, è necessario una distribuzione GNU/Linux a 64bit.
In quel periodo appresi persino che il mio processore poteva eseguire tali sistemi, così decisi di installarli per fare il post, e come potrete immaginare ho avuto l'idea di fare quel che ho già fatto con il video di installazione di Debian 7.1, ovvero, registrare lo schermo con una videocamera.

Finii di filmare a marzo, ma non avevo alcuna intenzione di montare il video al tempo, perciò decisi di mettere i clip in un drive esterno che comprai e di aspettare un momento migliore per darci un'occhiata.
Solo a settembre/ottobre, ovvero, quando ho finalmente deciso di montare il video, ho scoperto che il clip di introduzione era rovinato.
Fortunatamente per me, il resto dei clip stava bene, ma questo mi ha costretto a rimuovere molte scene che dipendevano pesantemente sul clip di introduzione, e non avevo intenzione di filmarle da capo. Quel che ho fatto è stato registrare un'introduzione normale e le parti mancanti.
Per questo motivo vedrete il "me del passato" proveniente dal 20 Marzo 2015 e il "me del presente" da Ottobre 2015, ovvero, quando ho finito di filmare.

Quindi sì, come suggerisce il nome del post questo è un video che spiega come installare le distribuzioni Fedora e Debian.
Come al solito leggete l'esonero di responsabilità prima di dirmi che a causa mia il vostro computer è rotto, perché non ho fatto nulla.

Spero che il video vi piaccia e se avete qualcosa da aggiungere, suggerire, o banalmente, conoscete un metodo migliore per fare la stessa cosa, usate la sezione dei commenti qui in basso e fatemi sapere.
Saluti da Antonio Daniele.
Ci si vede il mese prossimo.

Torna in cima, Condividi, Guarda i commenti o Commenta tu stesso!